Wednesday, October 20, 2010

cerita sebuah kecurangan...

kecurangan seorang kekasih kepada kekasih.. apabila teman wanitanya keluar bersama lelaki lain dia dikatakan curang..sedangkan dia keluar bersama wanita lain..macam tidak adil bukan..tetapi kenyataannya wanita itu yang merana..tidak dipeduli..konon nya marah..sakit hati dia mesti diambil kira..sakit hati wanita itu bagaikan tidak dipeduli..kenapa?..wanita itu tidak punya perasaankah?..mungkin kerana dia lelaki jadi dia bisa memilih siapa yang terbaik..dan wanita itu pula harus menerima seadanya..

kecurangan seorang suami kepada isteri..kononnya bagaimana ingin mengikut sunnah jika tidak cuba mencari..mungkin benar..harus mencari dan pilihannya..seorang gadis bercinta dengan suami orang..tentu sahaja masyarakat mengatakan itu salah..mereka bisa berkata apa sahaja..yang melalui sahaja akan faham..

kecurangan seorang isteri kepada suami.. terlalu berat untuk difikirkan..sekadar keluar sebagai rakan sekerja katanya..tetapi bagaimana jika hubungan itu sudah terlanjur jauh..sikit pun tidak berasa bersalah walau terangan wajah anak tidak mirip si suami..salah siapa?..bila nafsu dah beraja dihati..isteri orang dah macam isteri sendiri..

p/s: cerita tentang kebenaran...

No comments: